Lisboa (Baixa, Principe Real)

IMGP0497

Anioły z Baixy, czyli niskiej dzielnicy.

IMGP0499

Kama, z którą pracowałam. Jak zwykle na początku byłam trochę niemiło zaskoczona, że wyjeżdżając za granicę trafiam na Polkę i jak zwykle słodko się myliłam, gdyż Kama jest jedną z najlepszych osób, jakie poznałam. Już po dwóch dniach czułam się z nią zaprzyjaźniona. Tu pierwszy raz odwiedzam ją w jej niesamowitym mieszkaniu. W Lizbonie, w Porto zresztą też, nieruchomości powalają z nóg. Najpiękniejsze jest to, że za stosunkowo niewielkie pieniądze można znaleźć mieszkanie z niesamowitym widokiem, w centrum miasta, z piękną klatką schodową, itd. Są to mieszkania stare i trochę zapuszczone, ale gdybym tylko miała trochę więcej kapitału, na pewno nie wahałabym się. Część z tych perełek jest wynajmowana Erasmusom, część zamieniana na hostele, część można tylko oglądać z daleka i marzyć, jaki z nich może być widok na miasto.

IMGP0503

U Kamy widok jest boski, z salonu, kuchni, a nawet ubikacji widać most, inspirowany Golden Gate z SF oraz Jezusa, inspirowanego Cristo Redentor z Rio. I nieodzowne czerwone dachy. Panowie robiąc siku mogą łypać na Jezusa przez okrągły otwór w murze. Okna w Portugalii są dla mnie osobnym tematem, jako że ja w Porto miałam w łazience okno w dachu kabiny prysznicowej. Niestety nie było z niego widoku na niebo, ale strych.

IMGP0560

Pieseczki w sklepie na Principe Real, gdzie znajduje się mieszkanie Kamy. Ma ono wąski balkon dookoła budynku, więc widać z niego wszystkie strony miasta, jako że Principe Real to jeden z najwyższych punktów Lizbony (która znajduje się podobno na 7 wzgórzach niczym Rzym). To okolica z designerskimi sklepami oraz jednym z najpiękniejszych ogrodów Lizbony. (A czynsz za wynajem pokoju wynosi mniej niż 300 euro).

Leave a Reply

